Sunday, April 26, 2009

~dialOg saHabat KariB~~

Once upon a day...there were a pair of frens, with their names Haziqah and Ain..nak dijadikan cerita, berlakulah sebuah perbualan di telefon Motorola milik Haziqah n Nokia milik Ain..no phone?rahsia..ok2..terus kpd cerita utama..perbualan mereka adalah spt berikut :

H : Hello..ya name call aku maghrib2 nie?
A : X..camni, mlm nie da ceramah kat main hall..Ustaz Ismail uuu bg talk..xdalah..aku sajer je la nak ajak ko..asyik men games jer..sekali sekale jum r..
H :( alaa..asyik2 ajak aku p dgr talk..lau best xper gak...)
Erm..actually, aku bukan x nak p..tapi...erm..sok aku da test stat r..x study ag nie..
x boleh r ain..sory.....:)
A : Ala..mslhnya ko bkn study gak mlm nie..jap jer..pas2 study r..ilmu pon sng ckit masuk..jum r..pahala nie..
H : Ala..memang x boleh r..k r..nak mandi nie..bye!
A : Ish!

Selang 21 minit kemudian..blakulah satu lg perbualan yg menarik..ader la kwn Haziqah named Siti..jum hayati perbualan mereka..(bc dgn nada pmbaca berita)...kikiki...

trut tut tut...trut tut tut..(ringtone)..
H : Heloo..hah pesal T, call aku nie?
S : Xda...cuma mlm nie..aku dgr da konsert kat stdium blkang kolej kita 2..masuk percuma beb..ko x nak.....(belum hbs cakap ag)
H : Hah? Biar betul?! Xkan x nak kOt..free 2..jum r..ajak rumate ko sekali..lagi ramai lg best...jom43x..
S : Ish..die lak lbih2...ok2..jumpa kat bustop ek..
H : Ok2..5 mnit ag aku turun..Jgn lewat tau!
S : Yelah...

Hah? Camner kwn2..pernah x anda mgalami perkara yang agak nusantara tp kurang misteri nie? biasa kan? bila kita ajak p talk xnak.p shopping ke..konsert 2..beria2 lak..begitulah..lau lam 2 2 kes nie..2 2 pon akan dpt ganjaran free..iaitu DOSA FREE @ PAHALA FREE..tapi..pilihan d tangan pengguna...bijak memilih...bijak memakai..
fikir2kan...dan slamt beramal~~~

.
.

No comments:

Post a Comment